آراد برندینگ
خانه / کمپوست گیاهی / تولید کمپوست قارچ از ورق باطله

تولید کمپوست قارچ از ورق باطله

قارچ منبع غذایی مهمی در زندگی انسان می باشد و برای بهبود بیماری های قلبی و عروقی و پیشگیری از سرطان نقش بسزایی دارد. هزینه های بالای تولید کمپوست باعث شده تا عده ای برای تأمین کمپوست مورد نیاز خود از کاغذ باطله استفاده کنند. این روش نه تصدیق و نه تکذیب می شود. فرآیند تولید کمپوست با استفاده از برگه باطله امکان پذیر است ولی به شرطی که مقدمات آن مهیا و اصول آن رعایت شود.
در آزمایشی که در این زمینه طراحی شد، پس از جمع آوری کاغذ های باطله، آن ها را به قطعاتی با قطر 0.5 سانتی متر و طول های متفاوت برش دادند و 5 کیلوگرم از این کاغذ را در گلدان ریختند و شرایط تهویه مناسب را برای آن در نظر گرفتند و یک بخاری برقی را نیز برای کنترل دمای اتاق تا 18 درجه سانتی گراد تهیه کردند و دمای کمپوست کاغذی را به این روش کنترل کردند بطوریکه محدوده دمایی را بین 18 تا 40 درجه سانتی گراد در نظر گرفتند و در پایان پروسه کمپوست سازی با محاسبه نسبت کربن به نیتروژن متوجه شدند که این نسبت در مقایسه با خاک پیت بسیار ضعیف است. همچنین پایین بودن غلظت کربن دی اکسید در لایه پوششی باعث ایجاد یک بافت شکننده و سست در سطح می شد.
در شکل زیر یک نمونه از قارچی که با کمپوست سالم تغذیه شده و قارچی که با کمپوست کاغذ تولید شده را می بینید.

برای بهبود عملکرد وضع موجود، مقدار نیتروژن را بالا بردند تا نسبت کربن به نیتروژن کاهش پیدا کند و بهترین نتیجه ای که با یک لایه پوششی و 0.7 درصد نیتروژن و استفاده از کمپوست کاغذی بدست آمد، به دلیل وجود آب بیشتر در مقایسه با درصد نیتروژن های دیگر بود و با این ترفند می توان نتایج بهتری را گرفت ولی به عنوان کلام آخر می توان گفت که کمپوست کاغذ به تنهایی بستر مناسبی برای رشد قارچ نیست و شاید کمپوست کاغذ با ترکیب نیتروژن بتواند نتایج رضایت بخشی را ایجاد کند هرچند که این نتایج از خاک پیت بهتر نیست.
کمپوست مرغوب قارچ با بالاترین بازدهی را از ما بخواهید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
حبیب الله شاه محمدی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09158822977

مطلب پیشنهادی

کمپوست قارچ خوزستان

بازار تولید کمپوست قارچ خوزستان

در تمام دنیا قارچ را به عنوان غذای سلامتی می شناسند و بسته به ذائقه …

دیدگاهتان را بنویسید

آراد برندینگ